Warszawa, 28 grudnia 2010 – Chwilę po 21.00 pociąg InterCity Chrobry z Jej Perfekcyjnością na pokładzie powinien wjechać na stację Warszawa Centralna. Jeśli, oczywiście, spółki z grupy PKP poradzą sobie z zimą.

JP opuści Szczecin około 16.00, by już po nieco ponad 5 godzinach znaleźć się w Warszawie. Oczywiście, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. Jej podróż na Pomorze Zachodnie zakończyła się bowiem z półgodzinnym opóźnieniem.

– Ja naprawdę rozumiem, że nie zawsze pociąg może dojechać na czas – twierdzi Jej Perfekcyjność. – Ale dlaczego nikt nie informuje nas ile się spóźnimy, nie przeprasza nas za to i nie podaje na bieżąco wiadomości na temat tego, co się dzieje na trasie? Tego już nie rozumiem.

Wyjątkowo niskie temperatury utrudniają wszystkim życie. Cierpią na tym przede wszystkim osoby podróżujące, które mają problemy z dostaniem się do miejsca przeznaczenia oraz z powrotem do miejsca stałego pobytu. Także Jej Perfekcyjność, która wyruszyła 23 grudnia na Pomorze Zachodnie spotkała się z problemami. Okazało się, że wagon, w którym miała wykupione miejsce nie był bezprzedziałowy. Dla około 35 osób oznaczało to, że ich miejsca… w ogóle nie istniały! W wagonach przedziałowych znajduje się mniej siedzeń niż w składach złożonych z bezprzedziałowych.
Na szczęście dla Jej Perfekcyjności, jej miejsce – zbiegiem okoliczności – istniało w podstawionym pociągu. Nie zmienia to jednak faktu, że trans postanowiła złożyć reklamację w związku z nienależytym wykonaniem usługi. Jak podkreśla JP, ceny w pociągach ExpressIC są na tyle wysokie, że „można oczekiwać jednak pewnego standardu usług”.

– Składam reklamację i liczę na to, że PKP InterCity zwróci mi opłatę za przejazd – wyjaśniła. – W trakcie jazdy pobrałem odpowiednie zaświadczenie od konduktora, by mieć dowód, w jakich warunkach przyszło mi podróżować.

Na złożenie reklamacji Jej Perfekcyjność ma tydzień od momentu świadczenia reklamowanej usługi. Jak podkreśla trans, nie chodzi jej o niewielkie opóźnienie pociągu, bowiem ono było uzależnione od warunków pogodowych, ale o komfort podróży i świadczenie usługi przewozu zgodnej z umową zawartą na dokumencie przewozowym.

/KAI/

Wypowiedz się! Skomentuj!