Warszawa, 21 stycznia 2014 – „Kto 'rewanżuje się społeczności’?” pyta Jej Perfekcyjność w nowym tekście w portalu queer.pl. Trans zwraca uwagę na to, jak polski biznes LGBT nie dba o społecznością odpowiedzialność swojej działalności.
Trans powołuje się m.in. na swoje doświadczenia z organizacji Parady Równości. Zwraca uwagę na to, że osoby prowadzące biznesy LGBT rzadko zwracają uwagę na to, żeby wspierać tę społeczność i traktują ją czysto marketingowo.
To, co nazywa się ładnie „społeczną odpowiedzialnością biznesu” w teoriach marketingu i zarządzania, w języku zachodnich działaczek i działaczy nazywa się „giving back to community”, czyli „rewanżowanie się społeczności”. Idea stojąca za tym mechanizmem jest banalnie prosta. Przez cały rok osoby LGBT wspierają konkretnych przedsiębiorców i usługodawców. (…) Na Zachodzie otwarcie mówi się o tym, żeby mając do wyboru dwie marki czy dwa miejsca, chodzić do tego, które wspiera osoby LGBT.”
JP zwraca uwagę na to, że polskie potrzeby są dużo skromniejsze niż zachodnioeuropejskie, bo i nasze wydarzenia organizowane są na inną skalę. Tym niemniej, jej zdaniem, „różowy biznes” nie chce mieć nic wspólnego z osobami LGBT w chwilach, gdy nie może na nich zarobić.
Cały tekst wzbudził już spore kontrowersje i podzielił użytkowniczki i użytkowników serwisu, powodując nie tylko dużą polaryzację w ocenach ale i komentarzach.
Felieton przeczytać można tutaj.
Tekst JP na stronach serwisu queer.pl
/wirtualnemedia.pl/
Poranny piękny chłopiec na dzień dobry codziennie tylko na JejPerfekcyjnosc.pl!
Poranny piękny chłopiec na dzień dobry codziennie tylko na JejPerfekcyjnosc.pl!
Galantalala, czyli Urszula Chowaniec była gościnią w programie "Jej Perfekcyjność zaprasza na drinka". Grubancypantka, która…
Poranny piękny chłopiec na dzień dobry codziennie tylko na JejPerfekcyjnosc.pl!
Poranny piękny chłopiec na dzień dobry codziennie tylko na JejPerfekcyjnosc.pl!
Poranny piękny chłopiec na dzień dobry codziennie tylko na JejPerfekcyjnosc.pl!