Wszyscy wiemy, że są lepsze sposoby na poznawanie ludzi niż Grindr. Nowe badanie pokazuje jednak, jak z aplikacji korzystają najmłodsi jej użytkownicy.

Foto: Pixabay/CC0/pexels

Magazyn naukowy Journal of Adolescent Health przeprowadził sondaż na grupie 200 aktywnych seksualnie chłopców w wieku 14 do 17 lat. Ponad połowa z nich odpowiedziała, że używa Grindra i innych aplikacji randkowych nie tylko do umawiania się na seks. Warto przy tym dodać, że oficjalnie z aplikacji korzystać można dopiero, gdy ukończyło się 18. rok życia.

Okazuje się, że dla niektórych – zwłaszcza niewyoutowanych jeszcze młodych ludzi – Grindr jest czymś, co nadaje poczucie wspólnotowości.

W trakcie badania odkryliśmy, że uczestniczący w nim chłopcy byli bardzo podekscytowani tym, że kogoś interesuje ich życie i to, jaką rolę aplikacje odgrywają w ich rozwoju seksualnym i coming oucie. Zaskoczyło nas także to, że jest sporo badań, które przeprowadza się w tej grupie wiekowej. Tego zupełnie nie wiedzieliśmy – powiedziała dr Kathryn Macapagal w rozmowie z  Chicago Tribune.

Z badania wynika także, że młode osoby korzystające z Grindr mają dużo większe szanse na odbycie niezabezpieczonych stosunków seksualnych, to dużo częściej też testują się na obecność wirusa HIV i korzystają z usług poradni zdrowia seksualnego.

Autorka badania stwierdziła, że poznanie sposobu, w jaki korzystają z apki młodzi chłopcy jest okazją do stworzenia takiej edukacji seksualnej i prewencji HIV, która pozwoli trafić do nich i pomóc im prowadzić zdrowsze życie.

Po opublikowaniu wyników badań, do sprawy odniósł się sam Grindr, który wystosował oświadczenie. Stwierdza w nim, że nie będzie działać w jakiś dodatkowy sposób przeciw nieletnim użytkownikom korzystającym z aplikacji.

„Grindr nie toleruje niezgodnego z prawem lub niewłaściwego zachowania i niepokoi nas, że osoby niepełnoletnie mogły używać naszej aplikacji z naruszeniem naszych Warunków Korzystania z Usługi. Usługi Grindr są dostępne tylko dla dorosłych” – czytamy w oświadczeniu.

No, także badanie badaniem ale działania pr-owe i chroniące firmę przed odpowiedzialnością karną lub cywilną są jednak nadal ważne. Badacze zaś podkreślają, że dotarcie do tych właśnie osób jest niezwykle ważne, bowiem pozwala przygotować odpowiednie komunikaty skierowane właśnie do tej grupy wiekowej.

Foto: Pixabay/CC0/pexels

Wypowiedz się! Skomentuj!