Czy rynek gier jest wystarczająco różnorodny? Czy w grach pojawiają się postacie LGBTQ? W co grają osoby LGBTQ? Na te pytania spróbujemy odpowiedzieć na seminarium naukowym we wtorek 25 kwietnia o godzinie 16:30 na Uniwersytecie Warszawskim.

25 kwietnia 2017
16:30-18:30
ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, sala 100 budynek Samorządu Studentów UW
tutaj

Rynek gier wideo rozwija się coraz prężniej i coraz szybciej, zyski z najpopularniejszych tytułów można liczyć w miliardach. Większość z nas gra w gry – bez względu na to, czy identyfikujemy się jako hardcore’owe_i graczki_e, które_zy większość czasu spędzają odkrywając nowe planety lub zbierając „loot” z poległych przeciwniczek_ków, wolimy z kanapy pograć z rodziną i przyjaciółmi w weekendy, czy w metrze wyciągamy telefon lub tablet, żeby przejść kolejny „level” i zdobyć kolejny „achievement”.

Ten materiał nie powstałby bez Was. Wspieraj mnie na Patronite!

Chociaż rynek ten jest tak różnorodny, wciąż słyszy się głosy krytyki w związku z brakiem reprezentatywności wśród postaci, jakie pojawiają się w fabułach. Wciąż znakomita większość z nich jest biała i heteronormatywna. Dyskusja na temat kontekstu queerowego wciąż nie jest tak słyszalna, jak być powinna. Dlatego Queer UW postanowiło do niej dołączyć.

Na spotkaniu chcemy przyjrzeć się tematyce queer w grach wideo od dwóch różnych stron: Hubert Sobecki z Miłość nie wyklucza opowie o tym, w jaki sposób mniejszości seksualne są reprezentowane w grach zaś Marta Tymińska z Uniwersytetu Gdańskiego opowie o wpływie kultury i ruchów LGBT na kulturę gier.

Queer UW zaprasza serdecznie.

Więcej o naszych gościach

  • Hubert Sobecki
    Hubert Sobecki

    Hubert Sobecki – studiował filozofię na Uniwersytecie Warszawskim, w MoaCube zajmuje się pisaniem gier (jest współautorem gry Cinders), jest prezesem istniejącej od 2009 roku organizacji pozarządowej Miłość nie Wyklucza, która działa na rzecz wprowadzenia równości małżeńskiej w Polsce. Od początku istnienia organizacja ta prowadzi nieprzerwaną kampanię społeczną na rzecz formalizacji związków osób tej samej płci, brała udział w tworzeniu dwóch z trzech ustaw o związkach partnerskich, złożonych w polskim parlamencie w 2013 roku.

  • Marta Tymińska
    Marta Tymińska

    Marta Tymińska – doktorantka na Filologicznych Studiach Doktoranckich Uniwersytetu Gdańskiego, kulturoznawczyni i psycholożka, w pracy badawczej zajmuje się grami cyfrowymi, ale nie stroni od komiksów, fandomów, animacji i mangi. Głównym zainteresowaniem badawczym jest awatar rozumiany jako społeczno-kulturowy konstrukt, głównie w aspektach tożsamościowych oraz estetycznych. Do jej ulubionych tematów z pogranicza queeru i popkultury należą transgresyjne treści w animacjach dla dzieci oraz aseksualność w fanfikach slashowych.

Wstęp wolny.

Wydarzenie dofinansowano z budżetu Samorządu Studentów UW.

Wypowiedz się! Skomentuj!