„O potrzebie malowania się” to tytuł pierwszego felietonu Jej w feministycznym kwartalniku „G’rls ROOM”, którego drugi numer jest już do kupienia m.in. w Empikach i internecie.

G'rls ROOM - numer 2
G’rls ROOM – numer 2

Drugi numer magazynu, który ukazał się 8 marca. W numerze m.in. rozmowa z Renatą Gąsiorowską, twórczynią animacji „Cipka” czy młodą fotografką Karoliną Hanulak. Artystka Iwona Demko opowiada w rozmowie o tym, jak zmieniał się stosunek do kobiet w społeczeństwie na przestrzeni wieków. Z Agatą Loewe, założycielką Instytutu Pozytywnej Seksualności, redakcja rozmawia o tym, co to właściwie znaczy, że ktoś ma pozytywne podejście do seksu i o sile naszej erotycznej wyobraźni.
Prezeska Stowarzyszenia Doula w Polsce, Małgorzata Borecka, opowiada o tym, jak nawet długi i bolesny poród może dać kobiecie poczucie siły, o ile jej decyzje w jego trakcie są szanowane.
Hanna Rydlewska w rozmowie z Paulą Szynol podkreśla wagę kobiecej przyjaźni. W magazynie znalazły się także: wywiad Aleksandry Nowak z reżyserem filmu „Mr. Gaga” Tomerem Heymannem, wywiad Anny Sierant z wieloletnią kapitan reprezentacji Polski w piłce nożnej kobiet Aleksandrą Sikorą, artykuł Marty Mitek o ziołach, opowiadanie Kuby Wojtaszczyka, tekst Piotra Dobrego o BDSM w kinie oraz stworzone specjalnie dla „G’rls ROOM” ilustracje Marty Grabickiej, Olgi Szczechowskiej i Kamili Fify.

– To dla mnie miła niespodzianka, że autorki zaprosiły do pisania właśnie mnie. Przyznaję, że trudniej pisze się do magazynu, ukazującego się raz na trzy miesiące niż do tygodnika czy miesięcznika. Aktualność tematów jest tutaj bowiem kwestią zupełnie inną i mającą specyficzne znaczenie – wyjaśnia Jej Perfekcyjność.

W swoim pierwszym tekście „O potrzebie malowania się” trans zajęła się kwestią makijażu i malowania się. Pisze w nim m.in.:

Makijaż ma charakter deklaracji politycznej i/lub tożsamościowej, znaczenie klasowe oraz fantazmatyczne.
No bo jakże inaczej można odebrać dyskusję, jaka czas jakiś temu przewinęła się przez polskie media, gdy okazało się, że jeden z rodowitych youtuberów doradza swoim kolegom, jaki makijaż jest najlepszy na codzienne wyjścia do szkoły? Nie wspominając o (w sumie niewielkim tylko) odprysku dyskusji na temat firmy kosmetycznej Covergirl, która na swoją najnowszą twarz wybrała młodzieńca, pokazującego swoje stylizacje makijażowe w sieci. Obie te dyskusje – co nietrudno przewidzieć – wydobyły na powierzchnię rozmów w mediach ukrywaną mizoginię, homofobię  i obawy o atakowanie „męskości” (czymkolwiek miałaby ona nie być).

-> Przejdź na stronę www.girlsroom.pl.

Magazyn „G’rls ROOM” chce wspierać kobiety i „kształtować kobiecą solidarność, jak i zachęcać je do pozytywnego postrzegania samych siebie i innych”. W kwartalniku znajdują się wywiady, felietony, artykuły poruszające aktualne zjawiska skupione wokół spraw socjologiczno-tożsamościowych, kulturalnych i lifestyle’owych.

Do kampanii promującej nowy tytuł jako ambasadorki zostały zaproszone m.in. Harel, autorka bloga „O modzie subiektywnie”, Zuza Kuczyńska, stylistka i właścicielka marki z ekskluzywną bielizną Le Petit Trou, producentka filmowa Maria Gołoś czy designerka Aga Naplocha i programistka Marta Sztybor, założycielki The Awwwesomes.

Nakład kwartalnika to 5,5 tys. egzemplarzy, a cena 9 zł. Magazyn dystrybuowany jest w salonach sieci Empik oraz w artystycznych księgarniach i concept store’ach, m.in.: Idea Fix, Super Salon, Sen Nocy Letniej, Mocak Bookstore, Pępek Sztuki, Art Bookstore (Królikarnia).

Wypowiedz się! Skomentuj!