Warszawa, 10 września 2008 – „Polisz Outdoor” to tytuł wystawy zdjęć Elżbiety Dymnej i Marcina Rutiewicza, która startuje dzisiaj w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. Fotografie przedstawiają zawłaszczenie miasta przez reklamy.

Organizatorem wystawy jest Stowarzyszenie MiastoMojeAwNim.pl, czyli grupa zajmująca się przede wszystkim lobbowaniem na rzecz usuwania reklam zasłaniających miasta. Osobą zaangażowaną w ten pomysł jest także Jej Perfekcyjność. W jednym z największych ogólnopolskich miesięczników młodzieżowych we wrześniu ukaże się jej artykuł poświęcony temu problemowi.

– Do pewnego momentu nie przeszkadzały mi reklamy, które przysłaniały remontowane budynki – opowiada. – Teraz jednak wiem, że bardzo często jakieś śmieszne kwoty przekazywane są na renowacje budynków. I dlatego jestem przeciw.

Zdaniem Jej Perfekcyjności, rosnąca ilość reklam powoduje rzeczywiste zawładnięcie miastem przez reklamodawców. Choć, jak sama przyznaje, nie jest przeciwniczką kultury konsumpcyjnej, której elementem są owe reklamy – nie znajduje usprawiedliwienia dla braku ograniczeń w ich tworzeniu. Dlatego zaprosiła swoich znajomych na wernisaż wystawy „Polisz Outdoor”.

– Wiem, że w tygodniu wszyscy są zawsze zajęci… ale mam nadzieję, że mimo wszystko choć część znajdzie czas – powiedziała. – Ja czuję, że muszę się tam zjawić. Tym bardziej, że z panią Elą Dymną dużo się ostatnio kontaktowałem.

Wernisaż wystawy zapowiedziano na godzinę 19:00. Wcześniej, bo już o 12:00 odbędzie się debata „Reklama w przestrzeni publicznej” z udziałem najbardziej decyzyjnych osób, mogących wpłynąć na ustawodawstwo związane z obecnością reklam w mieście. Jej Perfekcyjność nie zjawi się na debacie, ponieważ w tym czasie realizuje obowiązki uniwersyteckie. Stowarzyszenie MiastoMojeAwNim.pl założyła niecały rok temu grupa ludzi, którą połączył brak akceptacji dla postępującej degradacji estetycznej krajobrazu Polski przez reklamę zewnętrzną.


Jedno ze zdjęć z wystawy

/Rzeczpospolita/

Wypowiedz się! Skomentuj!