Warszawa, 21 stycznia 2014 – „Kto 'rewanżuje się społeczności’?” pyta Jej Perfekcyjność w nowym tekście w portalu queer.pl. Trans zwraca uwagę na to, jak polski biznes LGBT nie dba o społecznością odpowiedzialność swojej działalności.

Trans powołuje się m.in. na swoje doświadczenia z organizacji Parady Równości. Zwraca uwagę na to, że osoby prowadzące biznesy LGBT rzadko zwracają uwagę na to, żeby wspierać tę społeczność i traktują ją czysto marketingowo.

To, co nazywa się ładnie „społeczną odpowiedzialnością biznesu” w teoriach marketingu i zarządzania, w języku zachodnich działaczek i działaczy nazywa się „giving back to community”, czyli „rewanżowanie się społeczności”. Idea stojąca za tym mechanizmem jest banalnie prosta. Przez cały rok osoby LGBT wspierają konkretnych przedsiębiorców i usługodawców. (…) Na Zachodzie otwarcie mówi się o tym, żeby mając do wyboru dwie marki czy dwa miejsca, chodzić do tego, które wspiera osoby LGBT.”

JP zwraca uwagę na to, że polskie potrzeby są dużo skromniejsze niż zachodnioeuropejskie, bo i nasze wydarzenia organizowane są na inną skalę. Tym niemniej, jej zdaniem, „różowy biznes” nie chce mieć nic wspólnego z osobami LGBT w chwilach, gdy nie może na nich zarobić.

Cały tekst wzbudził już spore kontrowersje i podzielił użytkowniczki i użytkowników serwisu, powodując nie tylko dużą polaryzację w ocenach ale i komentarzach.

Felieton przeczytać można tutaj.


Tekst JP na stronach serwisu queer.pl

/wirtualnemedia.pl/

Wypowiedz się! Skomentuj!